Beach kultur

Vaknar upp en solig morgon och tanker "jag maste ta vara pa vart enda minut av den har dagen eftersom solen for en gangs skull skiner!". Sen inser jag att det alltid kommer att vara sant har vader har. Varje dag sol. Jag befinner mig i varldens soligaste stad. And I luv it. Men det ar ju ett bra sett att tanka anda. Ta vara pa dagen.
Varmeboljan ar har. I dag hade vi 35 grader. Det kandes knas att promenera genom Perth i kvall och se alla dessa julgranar och julbelysning overallt. I butikerna spelas Jingle Bells.
Har haft tva helt fantastiska dagar. Spenderade gardagen i Cottesloe med mates fran restaurangen, Josh, Lena m.fl. Chillade i solen hela dagen med ol och chips. Spelade cricket/footy, badade och hade det allmant riktigt skont. Nar solen borjade ga ner tog vi oss till Beach Hotel dar vi hade nagra drinkar till och at lite mat. Det ar riktigt fint i Cottesloe, bland de basta runt Perth (som jag sett hittills) det ma jag saga. Scarborough ar lite mer surfstrand an beach hang.
Alskar att bo pa en plats med beach kultur. Totalt annorlunda fran Melbourne, saklart, dar det var mer storstadsliv (och jag alskade det med). Jag var fran borjan skeptisk till att aka till vastkusten, men nu kan jag inte nagonstans forsta varfor.
I dag cyklade jag ner till South Beach (i Fremantle) med Lena och hangde dar i 2 timmar. Att vara nagon annanstans an stranden i 35 graders hetta fanns helt enkelt inte. Sedan motte jag upp Katta i Freo, at sushi och akte sedan vidare till Subiaco. Subiaco ar kant for att vara det mer "fina" omradet i Perth. Mer posh, fina butiker, restauranger och sa  vidare. Sjukt fina bostadshus overallt, bara dregglade pa alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0